Pytania i odpowiedzi

Bilety lotnicze

Rezerwacja biletu

  1. Kiedy pobierane są pieniądze z mojej karty kredytowej?
  2. Wybrałem lot, ale nie mogę go zarezerwować. Dlaczego? Co powinieniem zrobić?
  3. Do kiedy najpóźniej mogę zarezerwować bilet?
  4. Kiedy mogę mieć pewność, że moja rezerwacja zakończyła się powodzeniem?
  5. Moja rezerwacja się powiodła, lecz nie otrzymałem potwierdzenia. Co należy zrobić w takiej sytuacji?
  6. Odebrałem e-mail potwierdzajacy rezerwację, ale zawiera błędy. Co powinienem zrobić w tej sytuacji?
  7. Jak i kiedy otrzymam bilet elektroniczny?
  8. Czy mogę dokonać rezerwacji telefonicznie, bądź mailowo?
  9. Czy za rezerwację telefoniczną jest pobierana dodatkowa opłata?
  10. Czy mogę dokonać rezerwacji grupowej?
  11. Czy niemowlęta również otrzymują swój bilet?
  12. Dlaczego nie poproszono mnie o dane paszportowe?
  13. Tytuł "Mrs" zamiast "Miss". Czy jest to błąd?

Płatność

  1. Jak można zapłacić za bilet lotniczy?
  2. Kiedy pobierane są pieniądze z mojej karty kredytowej?
  3. Czy mogę bez obawy wpisać numer karty kredytowej? Czy korzystanie ze strony tripsta.pl jest bezpieczne?
  4. Czy mogę zarezerwować bilet innej osobie używając własnej karty płatniczej?
  5. Czy karta zostanie obciążona w PLN?
  6. Moja karta kredytowa została obciążona, nie otrzymałem/-am jednak potwierdzenia pocztą elektroniczną. Czy udało mi się dokonać rezerwacji?
  7. Czym jest wstępna autoryzacja i w jaki sposób środki wstrzymane na mojej karcie mogą zostać odblokowane?
  8. Chciałbym/-abym dokonać nowej rezerwacji, jednak na moim koncie wstrzymano środki. Czy możliwe jest ich natychmiastowe odblokowanie?

Usługi dodatkowe

  1. Czy można zarezerwować bilet dla dzieci bez asysty?
  2. Co powinni zrobić niepełnosprawni pasażerowie aby podróżować samolotem?
  3. Chciałbym zamówić speacjlny posiłek np. wegeteriański. Co powinieniem zrobić?
  4. Potrzebuję wózek inwalidzki podczas podróży. Co powinieniem zrobić?

Zmiany lub odwołanie rezerwacji

  1. Czy mogę zmienić swoją rezerwację?
  2. Jaka jest opłata za zmianę?
  3. Czy jest możliwa zmiana danych osobowych pasażera?
  4. Czy mogę anulować rezerwację?
  5. Czy jest pobierana opłata za anulację?
  6. Kiedy są dokonywane zwroty za anulowane rezerwacje?
  7. Co się stanie, gdy linie lotnicze zmienią rozkład lotów, bądź go anulują?
  8. W jaki sposób mogę skorygować lub anulować wystawiony rachunek/fakturę?
  9. Chciałbym zmodyfikować lub anulować moją rezerwację, lecz mój lot jest obsługiwany przez różne linie lotnicze. Które postanowienia umowne mają zastosowanie w takim przypadku?

Przed podróżą i w trakcie lotu

  1. Czy muszę potwierdzić godzinę odlotu?
  2. Jakie dokumenty muszę mieć przy sobie podczas podróży oprócz biletu elektronicznego?
  3. Czy dzieci potrzebują dokumentów podróży?
  4. Jak mogę dokonać odprawy on-line?
  5. Jak mogę wybrać miejsce w samolocie?
  6. Czy niemowlę ma swoje siedzenie w samolocie?
  7. Według jakich kategorii wiekowych dzielimy pasażerów na dorosłych i nieletnich?
  8. Jakie są kategorie miejsc w samolocie?

Bagaż

  1. Ile bagażu mogę zabrać ze sobą na pokład samolotu? Jakie powinien mieć wymiary?
  2. Czego nie wolno zabierać w podróż?
  3. Czy mogę zabrać laptop do samolotu?
  4. Czy mogę zabrać na pokład samolotu sprzęt elektryczny?
  5. Co zrobić, jeśli chcę przewieźć bagaż specjalny np. sprzęt sportowy?
  6. Czy mogę zabrać ze sobą zwierzę?

Program Lojalnościowy

  1. Co to jest program Frequent Flyer (FFP)??
  2. Jak mogę dołączyć do programu lojalnościowego (FFP)?
  3. Jestem posiadaczem Frequent Flyer karty, czy dokonując rezerwacji z tripsta.pl zostaną naliczone punkty?
  4. Jestem posiadczem karty lojalnościowej, ale lot będzie operowany przez innego przwoźnika. Czy mogę dodać numer karty?

Tanie linie lotnicze

  1. Czy otrzymam bilet elektroniczny rezerwując lot z tanimi liniami lotniczymi?
  2. Dokonałem rezerwacji z tanimi liniami lotniczymi. Czy odprawa on-line jest konieczna?
  3. Jak zarejestrować bagaż jeśli korzystamy z tanich linii lotniczych?
  4. Czy tanie linie lotnicze oferują przeloty w klasie buissnes bądź first class?

Dział obsługi klienta

  1. W jakim czasie otrzymam odpowiedź na przesłane zapytanie?
  2. Wysłałem zapytanie mailowe i otrzymałem automatyczną odpowiedź, co dalej?

Rezerwacja biletu W górę

Kiedy pobierane są pieniądze z mojej karty kredytowej?

Celem znalezienia interesującego Państwa przelotu, prosimy skorzystać z wyszukiwarki, która znajduje się na naszej stronie głównej.

Wystarczy jedynie wprowadzić wybrane kryteria wyszukiwania, takie jak miejsce wylotu i przylotu, daty, ilość pasażerów. Po kliknięciu „Szukaj loty”, automatycznie pokaże się wynik wyszukiwania. Jako pierwsze na liście pojawiają się najtańsze połączenia oraz linie lotnicze obsługujące dany lot.

Wybrałem lot, ale nie mogę go zarezerwować. Dlaczego? Co powinieniem zrobić?

Taka sytuacja najczęściej występuje jeśli:

a) Podczas procesu rezerwacji ktoś wykupił ostatnie wolne miejsce na wybrany lot.

Prosimy pamiętać, iż dopóki nie pojawi się komunikat, że rezerwacja powiodła się i nie otrzymają Państwo kodu rezerwacji, nie ma gwarancji, że miejsce jest dostępne.

b) Miejsca na dany lot są już zajęte, aczkolwiek nadal pojawiają się jako dotępne w wyszukiwarce. Może się tak zdarzyć w wyniku chwilowych problemów technicznych.

Informujemy, że podobne sytuacje zdarzają się niezwykle rzadko. Jeśli jednak spotkają się Państwo z tego typu problemem, prosimy o kontakt z nasza infolinią.

Do kiedy najpóźniej mogę zarezerwować bilet?

Rezerwacja może zostać dokonana w dniu wylotu, aczkolwiek będzie to także zależeć od miejsca  wylotu oraz czasu lokalnego przylotu.

Kiedy mogę mieć pewność, że moja rezerwacja zakończyła się powodzeniem?

Państwa rezerwacja zakończy się powodzeniem jeśli po wypełnieniu wszystkich pól w formularzu rezerwcji  otrzymacie Państwo wiadomość następującej treści: „Dziękujemy za dokonanie rezerwacji”. W przeciągu kilkunastu minut otrzymacie Państwo automatycznie wygenerowany e-mail z potwierdzeniem, kodem oraz szczegółami rezerwacji.

Moja rezerwacja się powiodła, lecz nie otrzymałem potwierdzenia. Co należy zrobić w takiej sytuacji?

Jeżeli rezerwacja została zakończona pomyślnie lecz nie otrzymaliście Państwo e-maila zawierającego potwierdzenie rezerwacji istnieje możliwość że podany adres mailowy zawiera błędy, bądź wiadomość trafiła do zakładki SPAM. Jeżeli nadal nie mogą Państwo znaleźć potwierdzenia prosimy o pilny kontakt z biurem obsługi klienta.

Odebrałem e-mail potwierdzajacy rezerwację, ale zawiera błędy. Co powinienem zrobić w tej sytuacji?

Jeśli okaże się, iż  w potwierdzeniu rezerwacji pojawił się błąd, prosimy o niezwłoczny kontakt  z biurem obsługi klienta. Dołożymy wszelkich starań, aby wyeliminować błędy. Należy jednak pamiętać, że nasza firma nie może zagwarantować, że błędy będą ostatecznie poprawione. Dodatkowe koszta za zmianę mogą zostać pobrane.

Jak i kiedy otrzymam bilet elektroniczny?

Elektroniczny bilet (e-ticket), to cyfrowy zapis znajdujący się w bazie danych biletów elektronicznych, który nie może zostać utracony, zapomniany czy skradziony. Bilet elektroniczny zawiera wszystkie niezbędne informacje dotyczące Państwa lotu oraz kod rezerwacji. Bilet elektroniczny otrzumują Państwo automatycznie na swoją skrzynkę e-mailową w ciągu 24-48h.

Czy mogę dokonać rezerwacji telefonicznie, bądź mailowo?

Oczywiście tak, w tym celu prosimy o kontakt z naszym biurem.

Czy za rezerwację telefoniczną jest pobierana dodatkowa opłata?

Tak, za każdą telefoniczną bądź mailową rezerwację jest pobierana opłata serwisowa w wysokości ok. 84 zł od pasażera.

Czy mogę dokonać rezerwacji grupowej?

Rezerwacji on-line można dokonać max. dla 9 osób. W sprawie rezerwacji dla powyżej 9 pasażerów prosimy o kontakt z naszym działem obsługi klienta.

Czy niemowlęta również otrzymują swój bilet?

Bilet dla niemowląt wystawia się razem z biletem osoby dorosłej, z którą niemowlę podróżuje. Koszt przelotu niemowlęta jest doliczony do ceny biletu dorosłego. Jest to niewielka opłata, zależna od taryf linii lotniczych.

Dlaczego nie poproszono mnie o dane paszportowe?

Dane paszportowe nie są wymagane przez wszystkie linie lonicze, oraz nie na wszystkie kierunki podróży. W przypadku konieczności podania danych, informacja ta będzie podana podczas dokonywania rezerwacji, bądź dział obsługi klienta z Państwem się skontaktuje.

Tytuł "Mrs" zamiast "Miss". Czy jest to błąd?

Bilety z tytułem "Miss" są wydawane tylko dla pasażerek poniżej 12 lat.  W wieku 12 lat poprawny tytuł to "Mrs".

Płatność W górę

Jak można zapłacić za bilet lotniczy?

Płatność za rezerwację można dokonać kartą kredytową, badź przelewem bankowym. Opcja zapłaty przelewem jest dostępna w zależności od rodzaju taryfy oraz daty wylotu. Płatności przelewem trzeba dokonać w przeciągu 24 godzin od dokonania rezerwacji.Nasz system rezerwacji biletów lotniczych online akceptuje następujące karty debetowe i kredytowe: Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express, Diners Club i Euroline. W zależności od wybranego połączenia, do kosztu biletu doliczany jest koszt za obsługę danej karty. Informację o doliczanej kwocie zobaczą Państwo podczas wybierania rodzaju karty (etap „Płatność” w procesie rezerwacji). Prosimy pamiętać, że dodatkowe opłaty za płatności kartą kredytową mogą się pojawić. Zostaną one przedstawione przed zakończeniem rezerwacji w obliczeniu ceny.

Kiedy pobierane są pieniądze z mojej karty kredytowej?

Państwa karta kredytowa zostanie obciążona w końcowej fazie rezerwacji – etap „Płatność”. Dzieje się to automatycznie po wpisaniu danych dotyczących karty płatniczej oraz wybraniu przycisku „dalej”. Przycisk znajduje się w prawym, dolnym rogu monitora.

Czy mogę bez obawy wpisać numer karty kredytowej? Czy korzystanie ze strony tripsta.pl jest bezpieczne?

Informacje zawarte w karcie płatniczej są przesyłane do nas przez zabezpieczony serwer. Korzystamy z najnowszej i najbezpieczniejszej technologii, która szyfruje dane osobowe i dane zawarte w karcie płatniczej. Metoda szyfrowania oparta jest na szyfrowanej transmisji danych "Secure Socket Layer" (SSL). Używamy także systemu firewall, który chroni nasz serwer i nasz system przed nieautoryzowanym dostępem.

Czy mogę zarezerwować bilet innej osobie używając własnej karty płatniczej?

TAK, możecie Państwo dokonać takiej rezerwacji, przy czym właściciel karty kredytowej musi podać swój numer telefonu. Prosimy jednak pamiętać, że nasz dział obsługi klienta może się z Państwem skontaktować w celu weryfikacji podanych danych.

Czy karta zostanie obciążona w PLN?

Siedziba biura Tripsta.pl znajduje się na terenie Grecji.

Wszelkie transakcje dokonywane za pomocą karty są pobierane w lokalnej walucie (PLN) lub w euro. To zależy od rodzaju karty kredytowej / debetowej używanej podczas dokonywania rezerwacji na naszej stronie.
Podczas dokonywania rezerwacji zostaniesz poinformowany, w jakiej walucie będzie pobrana opłata (PLN lub euro), na etapie płatności. Jeśli wybierzesz typ karty kredytowej, system automatycznie wyświetli walutę oraz dokładną kwotę.

W przypadku, gdy są transakcja będzie rozliczana w euro:
Na ostatnim kroku rezerwacji kwota będzie zostanie wyświetlona  w Euro. Jest ona podana według oficjalnego kursu euro, dane te są aktualizowane codziennie i pochodzą z oficjalnych źródeł.
Dodatkowe opłaty i / lub różnica w  kursie walut mogą zostać pobrane przez bank wydający kartę.

Moja karta kredytowa została obciążona, nie otrzymałem/-am jednak potwierdzenia pocztą elektroniczną. Czy udało mi się dokonać rezerwacji?

Nie, Pana/-i rezerwacja biletów lotniczych nie została potwierdzona, z powodu chwilowego problemu technicznego po stronie linii lotniczej/-ych, dotyczącego wybranego przez Pana/-ią podczas rezerwacji planu podróży.

Tak więc, choć rezerwacja nie powiodła się, wcześniej już dokonano wstępnej autoryzacji odpowiedniej kwoty.

Czym jest wstępna autoryzacja i w jaki sposób środki wstrzymane na mojej karcie mogą zostać odblokowane?

Wstępna autoryzacja oznacza tymczasowe zatrzymanie określonej kwoty na karcie kredytowej/debetowej, jakie może się zdarzyć podczas transakcji online, z kilku powodów: nieprawidłowej komunikacji pomiędzy systemami obsługującymi transakcję, wygaśnięcia sesji zakupów, albo opóźnień autoryzacji płatności przez bank lub posiadacza karty. Wstępna autoryzacja to nie opłata, lecz praktyka bankowa polegająca na zablokowaniu określonej kwoty na koncie posiadacza karty do chwili rozliczenia transakcji, aby uniknąć niepotrzebnych przelewów bankowych. Z tego względu, jeśli nie dojdzie do transakcji, środki pieniężne nie zostaną pobrane.

Portal Tripsta automatycznie przesyła do banku wniosek o anulowanie blokady. Wniosek zawiera wyraźny zapis, że nasza firma nie pobierze środków. Bank odblokowuje środki w terminie zgodnym ze swoimi regulacjami.

W każdym razie, aby uzyskać więcej informacji na ten temat, zalecamy skontaktowanie się ze swoim bankiem.

Jeśli chce Pan/-i dokonać nowej rezerwacji, polecamy podjęcie nowej próby z innej przeglądarki.

Chciałbym/-abym dokonać nowej rezerwacji, jednak na moim koncie wstrzymano środki. Czy możliwe jest ich natychmiastowe odblokowanie?

Poza wysłaniem do banku wniosku o anulowanie nieprzeprowadzonej transakcji, portal Tripsta nie ma możliwości ingerowania w jakiekolwiek regulacje bankowe celem wcześniejszego odblokowania środków pieniężnych. Nawet po wysłaniu wniosku zasady niektórych banków mogą wymagać zatrzymania danej kwoty. Dlatego, aby uzyskać więcej informacji, zdecydowanie polecamy skontaktowanie się w tej sprawie ze swoim bankiem.

Usługi dodatkowe W górę

Czy można zarezerwować bilet dla dzieci bez asysty?

Dzieci poniżej piątego roku życia nie mogą podróżować bez osoby towarzyszącej. Przez osobę towarzyszącą uznaje się osobę, która ma ukończone piętnaście lat (15). Rezerwacji dla dzieci podróżujących bez opieki osoby dorosłej należy dokonać telefonicznie. Każda linia lotnicza kieruje się swoimi wewnętrznymi przepisami regulującymi zasady podróży dzieci, dlatego warto przed lotem skontaktować się bezpośrednio z przewoźnikiem. Wiele linii lotniczych dysponuje osobą, która może zaopiekować się dzieckiem w czasie podróży ale opłata i warunki korzystania z wyżej wymienionej usługi pozostają w gestii linii lotniczych. W celu zapewnienia bezpieczeństwa dzieciom (w wieku 2 do 11 lat) podróżującym samodzielnie prosimy o kontakt z naszą infolinią.

Co powinni zrobić niepełnosprawni pasażerowie aby podróżować samolotem?

Niepełnosprawni podróżni, są zobowiązani poinformować przewoźnika lub biuro turystyczne o terminie swojego lotu 48 godzin wcześniej. Przewóz psa przewodnika jako opiekuna osoby niepełnosprawnej jest dozwolony w kabinie samolotu bez dodatkowych opłat, należy jednak ten fakt zgłosić 48 godzin przed planowaną godziną odlotu. Osoby niepełnosprawne oraz osoby mające trudności z poruszaniem się powinny przybyć na lotnisko dwie (2) godziny przed planowaną godziną odlotu.

Chciałbym zamówić speacjlny posiłek np. wegeteriański. Co powinieniem zrobić?

W celu zamówienia specjanego posiłku na pokładzie samolotu prosimy o kontakt.

Potrzebuję wózek inwalidzki podczas podróży. Co powinieniem zrobić?

W celu zamówienia wózka inwalidzkiego konieczny jest kontakt z naszym biurem. Proszę mieć na uwadze, iż będziemy musieli zadać kilka pytań w celu wpisania informacji do systemu rezerwacyjnego.

Zmiany lub odwołanie rezerwacji W górę

Czy mogę zmienić swoją rezerwację?

Zmiany są uwarunkowane od taryfy linii lotniczych, w której został wykupiony bilet. W celu zmiany rezerwacji prosimy o kontakt się z działem obsługi klienta.

Jaka jest opłata za zmianę?

Opłata jest pobierana według warunków taryfy linii lotniczych. Istnieje też wiele połaczeń, zwłaszcza tych obsługiwanych przez tanie linie lotnicze gdzie zmiany nie są dozwolone. Za dokonanie zmiany jest pobierana opłata za zmianę oraz różnica w cenie nowego biletu. W zależności od wykupionego pakietu, Tripsta może także pobrać opłatę serwisową.

Czy jest możliwa zmiana danych osobowych pasażera?

Możliwość zmiany danych osobowych na bilecie są akceptowane przez linie lotnicze bardzo rzadko. Podane imię/nazwisko musi być dokładnie takie samo jak na dokumencie tożsamości, z którym pasażer będzie podróżował.  Prosimy o szczególną uwagę podczas wpisywania danych osobych, bilety są wydawane automatycznie przez system rezerwacyjny.

Czy mogę anulować rezerwację?

W celu anulowania rezerwacji prosimy o kontakt z naszym biurem. W przypadku gdy rezerwacja została anulowana bezpośrednio u przewoźnika, proszę pamiętać że to Tripsta musi rozpocząć procedurę zwrotu kosztów.

Czy jest pobierana opłata za anulację?

Anulowanie rezerwacji zależy od rodzaju biletu i linii lotniczej i często wiąże się z dodatkowymi kosztami. W przypadku tanich linii lotniczych bardzo często anulowanie rezerwacji jest niemożliwe. W zależności od wykupionego pakietu, Tripsta może także pobrać opłatę serwisową.

Kiedy są dokonywane zwroty za anulowane rezerwacje?

Zwroty za anulowaIne rezerwacje są dokonywane w momencie gdy Tripsta otrzyma zwrot ze strony przewoźnika. Proces zwrotu kosztów zajmuje do 15 roboczych dni od momentu rozpoczęcia procedury zwrotu. Aczkolwiek, ze względu na procedury bankowe, zwrot może potrwać 7-10 dodatkowych dni zanim kwota pojawi się na wyciągu bankowym.

Co się stanie, gdy linie lotnicze zmienią rozkład lotów, bądź go anulują?

Czasami linie lotnicze są zmuszone do wprowadzenia zmian w rozkładzie lotów. Nasze biuro dołoży wszelkich starań, aby jak najszybciej poinformować Państwa o planowanch zmianach kontaktując się mailowo. W wyjątkowych sytuacjach będziemy się w tej sprawie kontaktować telefonicznie. Podkreślamy jednak, że  nasza firma nie jest odpowiedzialna za zmiany, które wprowadza przewoźnik

W jaki sposób mogę skorygować lub anulować wystawiony rachunek/fakturę?

Możesz przesłać wniosek tutaj. Wystawienie nowej faktury/rachunku wiąże się z poniesieniem dodatkowych kosztów w wysokości 40 PLN.

Chciałbym zmodyfikować lub anulować moją rezerwację, lecz mój lot jest obsługiwany przez różne linie lotnicze. Które postanowienia umowne mają zastosowanie w takim przypadku?

Nasza oferta „Best Price Mix” obejmuje najtańsze połączenia lotów, mogą więc Państwo otrzymać różne numery biletów od różnych linii lotniczych, na każdy odcinek podróży.
Należy zwrócić uwagę na to, że do każdego biletu zastosowanie mają oddzielne postanowienia umowne danej linii lotniczej.

Przed podróżą i w trakcie lotu W górę

Czy muszę potwierdzić godzinę odlotu?

Nie jest  konieczne potwierdzenie godziny odlotu  jeżeli zapoznaliście się Państwo ze szczegółami rezerwacji. Jednakże zaleca się potwierdzenie godziny odlotu, ponieważ mogą pojawić się zmiany w ruchu lotniczym niezależne od linii lotniczych. Dobrze jest również potwierdzić godzinę wylotu w przypadku jeśli bilet był zakupiony na długo przed podróżą.

Jakie dokumenty muszę mieć przy sobie podczas podróży oprócz biletu elektronicznego?

Pasażer podróżując powinen zabrać ze sobą dowód tożsamości: paszport, dowód osobisty. Podróżujący z niektórych krajów, w zależności od miejsca przeznaczenia, są zobowiązani do posiadania wizy / wiza tranzytowej lub ESTA. Kontaktując się z ambasadą pasażerowie mogą otrzymać informacje o dokumentach wymaganych w danym kraju. Ponadto, należy pamiętać, że w przypadku niektórych krajów wymagane jest minimum 6 miesięcy ważności paszportu. Pasażer jest odpowiedzialny, aby posiadać niezbędne dokumenty do odbycia podróży.

Czy dzieci potrzebują dokumentów podróży?

TAK, tak jak dorośli, podobnie dzieci podczas podróży muszą  mieć swoje dokumenty podróży: paszport i wizę, w zależności od państwa do którego podróżują.

Jak mogę dokonać odprawy on-line?

Odprawę on-line można dokonać na stronie internetowej przewoźnika podając kod rezerwacji linii lotniczych, który można znaleźć na bilecie elektroniczym. Odprawa on-line jest dostępna na 24h przed wylotem, a odprawa na lotnisku na 2h przez wylotem.

Jak mogę wybrać miejsce w samolocie?

Miejsce w samolocie można wybrać na stronie linii lotniczych, bądź na lotnisku bezpośrednio przed wylotem. W niektórych przypadkach Tripsta może dokonać rezerwacji wybranego miejsca.

Czy niemowlę ma swoje siedzenie w samolocie?

Niemowlę podróżuje na kolanach osoby dorosłej. Proszę pamiętać, 1 osoba dorosła może podróżować z 1 niemowlęciem. Jeżeli chcesz, aby niemowlę miało własne miejsce w samolocie prosimy o kontakt.

Według jakich kategorii wiekowych dzielimy pasażerów na dorosłych i nieletnich?

Za dorosłego pasażera uznaje się osobę powyżej dwunastego roku życia (12).

Za dziecko uznaje się osoby w przedziale wiekowym od drugiego (2) do jedynastego (11) roku życia.

Za niemowlę, uznaje się dziecko do drugiego (2) roku życia.

Jakie są kategorie miejsc w samolocie?

Istnieją trzy klasy w zależności od typu samolotu i konfiguracji miejsc określonych przez każdą linię lotniczą.

Klasa ekonomiczna (Economy Class)
Miejsca klasy ekonomicznej zajmują zazwyczaj najwięcej miejsc w kabinie samolotu. Są to miejsca najtańsze i nie oferują  udogodnień dla pasażerów. Jeżeli wybieracie Państwo tradycyjnego przewoźnika w koszt biletu wliczony jest posiłek i napoje (w zależności od rodzaju lotu).W tanich liniach lotniczych posiłki i napoje nie są wliczone w cenę biletu.
Klasa biznes (Business Class)
Miejsca klasy biznes są droższe niż klasy ekonomicznej, oferują więcej usług i zapewniają większy komfort podróży. Miejsca w klasie biznes są oddzielone od klasy ekonomicznej i znajdują się w przedniej części samolotu. Fotele są wygodniejsze, szersze a serwowany posiłek jest bardziej zróżnicowany. Przed lotem, pasażerowie mogą przejść przez odprawę paszportowo-bagażową (check-in) w osobnym pawilonie wybranych linii lotniczych. Wiele linii lotniczych oferuje osobne poczekalnie dla pasażerów klasy biznes. Tanie linie lotnicze nie mają w swojej ofercie klasy biznes.
Pierwsza klasa (First Class)
Pierwsza klasa to najdroższe, luksusowe miejsce w samolocie. Znajduje się w przedniej części kabiny i gwarantuje luksusową podróż. Warto podkreślić, iż linie lotnicze oferujące tę klasę  przykładają wiele uwagi do tego, aby pasażer mógł odpocząć i zrelaksować się w czasie podróży. Menu pierwszej klasy jest wykwintne i zróżnicowane, szczególnie na lotach długodystansowych. Należy dodać, że nie wszystkie linie lotnicze oferują bilety pierwszej klasy.

Bagaż W górę

Ile bagażu mogę zabrać ze sobą na pokład samolotu? Jakie powinien mieć wymiary?

Bagaż podręczny (który zabieramy ze sobą do kabiny samolotu): zazwyczaj w cenę biletu jest wliczona jedna sztuka bagażu podręcznego, którego wagę ustala linia lotnicza. Według przepisów Unii Europejskiej bagaż podręczny nie może przekraczać wymiarów: 56cmx45cmx25cm (w tym uchwyty, zewnętrzne kieszenie, koła).
Bagaż rejestrowany: w większości przypadków, dopuszczalna waga bagażu wynosi 20 kg na pasażera, jednak wartość ta może się różnić w zależności od rodzaju lotu i linii lotniczych. Najlepiej jest się skontaktować z przewoźnikiem w celu uzyskania szczegółowych informacji. Dodatkowe sztuki bagażu są odpłatne według cennika przewoźnika.

Czego nie wolno zabierać w podróż?

Zgodnie z  przepisami  dotyczącycmi  bezpieczeństwa lotów, pasażerowie nie powinni mieć w  bagażu  następujących przedmiotów:        

                                                   
 - gazów  sprężonych:  palnych i trujących;
- przedmiotów żrących takich jak: kwasy, rtęć, ołów baterii;
- materiałów wybuchowych takich jak: amunicja, fajerwerki, race, pistolety,  kapsułki i wszelkiego rodzaju broń palna;
- łatwopalnych cieczy i ciał stałych  jak gaz do zapalniczek, zapałek, farb, rozpuszczalników;
- materiałów radioaktywnych;
-  toreb i teczek z wbudowanym systemem nawigacji;
- materiałów utleniających;
- substancji trujących i zanieczyszczonych,
- innych niebezpiecznych materiałów, w tym materiałów magnetycznych, materiałów, które powodują dyskomfort lub podrażnienie
Ani w samolocie ani podczas odprawy bezpieczeństwa nie wolno posiadać przy sobie preparatów w płynie. Nie dotyczy to opakowań zawierających 100 ml płynu, które należy umieścić w foliowych woreczkach o pojemności 1 litra. Za płyny uznajemy : wodę, alkohole i napoje, zupy, syropy, maści, emulsje, oleje, perfumy, perfumy (spray), żele wszystkich kategorii, sprężone ciecze np.: krem do golenia, wszystkie typy past do zębów oraz inne przedmioty w postaci cieczy czy kremu.
W wyjątkowych przypadkach isnieje możliwość zabrania na pokład samolotu następujących przedmiotów:
- lekarstwa, dietetyczne potrawy oraz jedzenie dla dzieci w ilości adekwatnej do długości podroży. Może się zdarzyć iż trzeba będzie wyjaśnić i udowodnić konieczność zabrania na pokład wyżej wymienionych przedmiotów.
- preparaty w płynie które zostały zakupione w samolocie lub na terenie lotniska a znajdują się poza terenem odprawy bezpieczeństwa lecz pzostają  fabrycznie zamknięte, opieczętowane, można je swobodnie przewozić. Nie wolno ich rozpieczętowywać lub otwierać.
Dodatkowo należy podkreslić iż zgodnie z prawem obowiązującym w USA, podróżni podróżujący do tego kraju nie mogą wnosić na pokład samolotu zapalniczek.
Zwracamy uwagę na to, iż wyżej wymieniona lista jest przybliżonym spisem materiałów które wolno przewozić. Zalecamy, aby podróżny skontaktował się przewoźnikiem w celu ustalenia szczegółów dotyczących przewozu przedmiotów.

Czy mogę zabrać laptop do samolotu?

TAK. Pasażerowie mogą zabrać komputer na pokład samolotu. Jednak laptopy muszą być poddane oddzielnej kontroli podczas odprawy bezpieczeństwa.

Czy mogę zabrać na pokład samolotu sprzęt elektryczny?

TAK. Pasażer może zabrać ze sobą na pokład podobne urządzenia  (np. małe telewizory, radia itp.), ale musi je przekazać do kontroli. W przypadku dodatkowych pytań proszę się skontaktować bezpośrednio z przewoźnikiem.

Co zrobić, jeśli chcę przewieźć bagaż specjalny np. sprzęt sportowy?

Przewóz bagażu specjalnego nie jest wliczony w cenę biletu. Zazwyczaj cena jest ustalana w zależności od rodzaju bagażu specjalnego. Zalecamy kontakt z wybraną linią lotniczą w celu ustalenia ceny przewozu bagażu specjanego.

Czy mogę zabrać ze sobą zwierzę?

Zazwyczaj tak, ale zasady i procedury dotyczące przewozu zwierząt na pokładzie samolotu lub w luku bagażowym mogą się różnić w zalezności od linii lotniczej i przeznaczenia. Przewóz zwierząt wiąże się również z dodatkowymi opłatami. W celu  uzyskania dodatkowych informacji, zalecamy kontakt z  wybraną linią lotniczą  lub z naszą infolinią jeszcze przed dokonaniem rezerwacji.

Program Lojalnościowy W górę

Co to jest program Frequent Flyer (FFP)??

FFP (Frequent Flyers Program), jest to program lojalnościowy oferowany przez linie lotnicze  regularnym pasażerom w celu zapewnienia im lepszej jakości usług i świadczeń.

Jak mogę dołączyć do programu lojalnościowego (FFP)?

Proces rejestracji pasażerów do programu lojalnościowego FFP jest zgodny z warunkami określonymi przez każdą linię lotniczą. Proponujemy kontakt z wybraną  linią lotniczą w celu ustalenia szczegółów.

Jestem posiadaczem Frequent Flyer karty, czy dokonując rezerwacji z tripsta.pl zostaną naliczone punkty?

Tak, punkty zostaną naliczone na kartę. Prosimy o podanie numeru karty klikając w odpowiednie miejsce pod danymi pasażerów w kroku 3. Jeżeli dokonałeś już rezerwacji, prosimy o kontakt w celu dodania numeru karty do rezerwacji.

Jestem posiadczem karty lojalnościowej, ale lot będzie operowany przez innego przwoźnika. Czy mogę dodać numer karty?

Karta lojalnościowa może zostać użyta tylko na loty operowane przez linie, które wydały kartę, bądź które należą do tej samej organizacji np. Turkish Airlines i United Airlines należą do Star Alliance.

Tanie linie lotnicze W górę

Czy otrzymam bilet elektroniczny rezerwując lot z tanimi liniami lotniczymi?

Nie, tanie linie lotnicze nie wydają elektronicznych biletów. Po dokonaniu rezerwacji na Tripsta, zostaną przesłane 2 potwierdzenia dokonanej rezerwacji, od Tripsta oraz od przewoźnika. Na potwierdzeniu od przewoźnika można znaleźć kod rezerwacji oraz szczegóły przelotu.

Dokonałem rezerwacji z tanimi liniami lotniczymi. Czy odprawa on-line jest konieczna?

Tak, większość tanich linii lotniczych wymaga odprawy on-line. Niektóre linie zezwalają na odprawę na lotnisku, aczkolwiek może być ona odpłatna.

Jak zarejestrować bagaż jeśli korzystamy z tanich linii lotniczych?

Pasażer korzystający z tanich linii lotniczych w cenie biletu ma zapewniony tylko przewóz bagażu podręcznego, którego waga nie powinna przekraczać 5-6 kg. Oczywiście, istnieje możliwość zabrania ze sobą bagazu rejestrowanego, ale wiąże się to z dodatkowymi kosztami, w tym celu należy się skontaktować bezpośrednio z przewoźnikiem.

Czy tanie linie lotnicze oferują przeloty w klasie buissnes bądź first class?

Nie,tanie linie lotnicze oferują przeloty tylko w klasie ekonomicznej.

Dział obsługi klienta W górę

W jakim czasie otrzymam odpowiedź na przesłane zapytanie?

Na wszystkie zapytania agent z Działu Obsługi Klienta kontaktuje się z Państwem mailowo lub telefonicznie w ciągu 24 godzin, w przypadku weekendu odpowiedź uzyskają Państwo w najbliższy dzień roboczy. W przypadku pilnych spraw, poza godzinami pracy naszego biura prosimy się kontaktować bezpośrednio z przewoźnikiem.

Wysłałem zapytanie mailowe i otrzymałem automatyczną odpowiedź, co dalej?

Odpowiedź automatyczna potwierdza otrzymanie zapytania. Mail ten zawiera także kod referencyjny zapytania. Prosimy nie odpowiadać na tę wiadomość.